طراحی، ساخت و تست سامانه ایربگ خودرو

اختراع ایربگ، یا همان کیسه هوا برای اولین بار در سال 1951 ثبت گردید و دو سال بعد، توسط مهندسین”Walter Linderer” از آلمان و”John Hetrick” از آمریکا منتشر شد. اولین ایربگ نیز در سال 1970 به جهت بالا بردن سطح ایمنی سرنشینان بر روی خودروها نصب گردید.

اجزای ایربگ:

کیسه هوای راننده و سرنشین

چاشنی بادکننده (Inflator)

حسگرهای ضربه (شتاب، فشار، برخورد و …)

واحد کنترل الکتریکی (ACU)

زمان بندی عملکرد ایربگ

اجزای مختلف نرم افزار شبیه سازی

تست سیستم اندازه گیری شتاب
تست تک محوره با ADXL375
تست سه محوره با MPU6050

طراحی سنسور ضربه مکانیکی

سنسور ضربه بر پایه سیستم جرم-فنر خطی:

سنسور ضربه بر پایه سیستم جرم-فنر نیروثابت:

سنسورضربه پیزوالکتریک

ویژگی های سنسور:

•ساده بودن سیستم

•قابلیت کار برای مدت زمان طولانی

•حساسیت بالا

•حساسیت دمایی پایین

•عدم نیاز به منبع تغذیه

•پروسه ساخت آسان

•قیمت تمام شده پایین

•مدار الکتریکی ساده

•قابلیت استفاده جهت بررسی عملکرد و سلامت سیستم تعلیق خودرو

شتاب‌سنج میکروالکترومکانیکی (MEMS)

مشخصات حسگرشتاب ایربگ

One-axis SensorAirbag AccelerometerResolutionmg
BandwidthUp to 0.5KHzSensor Dimension<5 〖mm〗^2
Dynamic Range±50gFab. TechnologyMEMS + ASIC (Wire-bonding)
Temp. Range-40°C up to 120°C

فرآیند ساخت

طراحی و شبیه سازی شتاب سنج